leslie-kenia.reismee.nl

We zijn er!

Vrijdagochtend, 27 sept om half 8 vertrokken. Autootje vol geladen, op weg naar Schiphol. Mijn koffer was 2 kilo te zwaar, dus moest even wat overladen in mijn rugzak. Maar dat mocht de pret niet drukken. Voor het vliegen nog lekker een rode wijn gedronken, niet alleen om te toosten op mijn verjaardag maar eigenlijk meer als reismedicijn. Vliegen is nl niet echt mijn hobby. Gelukkig viel de vlucht reuze mee en na 8 uur vliegen kwamen we rond 22 uur lokale tijd (1 uur later dan in Nederland) aan op Jomo Kenyatta Nairobi vliegveld. Daar stond de chauffeur van Wildebeest ons al op te wachten. De eerste kilometers op een mooie snelweg, niet echt Afrikaans. Maar dan zie je ineens aan de kant van de weg zebra's staan. Heel bijzonder, maar helaas te laat voor een foto. Na 40 minuten kwamen we aan bij Wildebeest. Super mooi resort, Afrika maar met een beetje luxe.

Na een goede nachtrust hebben we vanochtend eerst wat boodschappen gedaan. Keniaanse simkaart aangeschaft, wat Keniaanse shillingen uit de muur gehaald en water aangeschaft. Daarna zijn we naar een markt gegaan. Hele belevenis. Chauffeur had ons al gewaarschuwd. Let op de brokers. Jonge opdringerige mannen die je van alles willen verkopen. Dat was voor ons geen probleem, we lieten duidelijk merken dat we daar niet van gediend waren en ze lieten ons vrij snel met rust. Ze hebben gelukkig respect voor de "oudere" blanke vrouwen. Na nog wat te hebben rondgelopen in Nairobi, heerlijk om al die mensen te zien, zijn we naar het giraffe centre gegaan. Leuk om de giraffen zo dichtbij te zien en eten te geven. Nou de foto spreekt boekdelen.

Joëlle

Ik ben écht jaloers! Geniet ervan Leslie, het is zo bijzonder allemaal!

Cami

Leslie, Sounds so nice. I am happy for you. Enjoy this amazing experience!!

Denise

Super Les. Fijn dat alles nog naar wens verloopt. Groetjes aan Carla.

Ineke

Goede reis gehad zie ik succes daar met alles

Caroline Staal

Geniet er van. Wordt vast een prachtige ervaring! En nog gefeliciteerd!