leslie-kenia.reismee.nl

Het zit er bijna op

Safari in Amboseli park

Maandag 21 oktober zijn we om 5 uur ’s ochtends opgestaan omdat we om 6 uur zouden vertrekken op Safari. In een open jeep naar het Amboseli park. De big 5 gezien, erg mooi, geklommen naar een punt waar je het hele park kunt overzien. Koffie gedronken in een zeer luxe 5 sterrenhotel. Zo misplaatst dit luxe hotel in de wildernis. Ben ik blij met ons eenvoudige, nette kamp. Rond 15 uur waren we terug van de Safari. Dit was mijn eerste Safari, echt genoten maar het was wel lang. Op een gegeven moment had ik de olifanten, leeuwen, giraffen etc wel gezien. Maar nogmaals superleuke ervaring.

Dinsdag 22 oktober zijn we wederom naar een markt geweest in Kimana. Carla en ik in de auto met Wilson en 3 werknemers van het kamp. Te weinig plaats op de achterbank dus we zetten gewoon iemand in de kofferbak. Nogmaals alles kan en mag hier. Weer langs de meest onbegaanbare wegen. De auto’s hier moeten ijzersterk zijn. Als wij een kras op de auto hebben, balen we als een stekker, hier zijn de auto’s oud, zien er niet uit, maar ze zijn functioneel en daar gaat het om. Op de markt hebben we aan de jongens wat Masai juwelen cadeau gegeven alsook een mes. Voor hen heel duur voor ons heel goedkoop. Dit in plaats van een tip. Zij blij, wij blij (met onze goede daad).

We hebben over de veemarkt (verkoop van koeien, geiten, schapen) gelopen. Leuk hoor, er werd zelfs aan ons gevraagd of we een koe wilde kopen. Maar dat is lastig meenemen in een vliegtuig !!

Op het einde van de dag zijn we nog iets gaan drinken in een plaatselijke bar/pub. Op het gemakje wat gekletst met de gasten. Heerlijk om te luisteren naar hun verhalen. Dat vind ik toch wel het meest boeiend. Hoe zij leven, hoe zij denken, hoe gelukkig ze zijn. Ik val in herhaling maar dat doe je nu eenmaal als iets je interesseert.

Na een lange dag weer richting huis gereden en uhhhhhh ik mocht het laatste stuk op de onverharde weg in de auto rijden. Het was even wennen. Links rijden op een weg met putten, hobbels, grote keien. Op het begin reed ik iets te hard ong 20 km dus moest ik mijn snelheid aanpassen naar 5 tot 10 km per uur. Martien Meijland zou gezegd hebben: Wat leukkkkkkk!

Na het avondeten hebben we nog even bij het kampvuur gezeten, maar zijn vroeg naar bed gegaan na deze lange, mooie, heel warme dag.

Vandaag is het woensdag 23 oktober. Onze laatste volle dag hier op het We4Kenya kamp. Er staat niks op het programma, dus we kunnen een hele dag genieten van niks doen. Een beetje lezen, kijken, staren naar het mooie uitzicht. Genieten van de rust. De race tegen de klok, zo wij dat kennen, is hier absoluut niet van toepassing.

Morgen vertrekken we naar Nairobi met onze chauffeur, Dickson, en gaan we voor 2 jongens hier een mobiel kopen. Voor hun onbetaalbaar voor ons slechts een paar tientjes.
We hebben een B&B geboekt in Nairobi want vrijdag 25 okt vliegen we rond 8 uur terug naar Amsterdam.
En dan zit ons Kenya avontuur, waar ik zo naar heb uitgekeken, er al weer op.
Ik heb genoten, ik ga het missen, maar ik kom terug!!

Asante (Swahili) / Ashee (Masai) / Thank you / Dank je

Wilson, Dickson, John, Joseph, David, Julius, Moses, Joshua, Ken and Jane

Bijna thuis bij mijn eigen blanke Masais
Henk, Caroline, Pieter en Joep. Nog even en het is gedaan met de rust haha.

Ik zal blij zijn jullie weer te zien.

Reacties

Reacties

Paul

Het was heel leukkkk je verhalen te lezen

Rudy

Alvast een prettige en veilige terugreis gewenst. Bedankt om alles met ons te delen. :-)

Mic

Wat een toffe reis en onvergetelijke ervaring, goede reis!!

Rózsi

Hi Leslie, ik heb genoten van al je verhalen en mooie foto's. Wat een ervaring. Ik wens je een hele goeie terugreis en tot Risky Roads ?

oma opa

wij zijn van mening dit was voor jou en je vriendin een bijzondere reis
na de verhalen te lezen zeer de moeite waard
maar deze pakken ze niet meer af
wij wensen jullie een goede reis terug en spoedig tot ziens

Aris

Mooie verhalen en foto’s. Goed dat je dit hebt gedaan voor mensen in een ander werelddeel! Trots op jou!
Goede reis morgen en geniet weer lekker van je gezin als je terug op honk bent. Liefs aris

Tanja

Ervaring rijker Les!
En zo zie je maar wat stress , haasten en veel werken met je kan doen.
Goeie reis terug X

Caroline Staal

Prachtig jouw verhalen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!