leslie-kenia.reismee.nl

Dag lieve kindjes

Vrijdag 11 oktober is Carla weer met mij meegegaan naar de Hope Nursery School. Ik had met de juf afgesproken dat ik de laptop en speaker mee zou nemen zodat we muziek konden draaien en de kinderen konden dansen. Naast de kabouter plop dans, K3 en de Macarena hebben we ook wat filmpjes van Bumba en Pingu laten zien. De kids genoten van deze nog nooit vertoonde filmpjes en ik heb de klas nog nooit zo stil geweten als op deze ochtend. De geconcentreerde koppies of de foto’s spreken voor zich.

Vrijdagmiddag hebben we weer wat rondgelopen in Limuru stad, nog wat boodschappen gedaan en ’s avonds met onze huisgenoten James en Daniela het weekend ingeluid.

Zaterdag ochtend hebben we een beetje uitgeslapen en hebben we verder weinig ondernomen. Alleen zijn we ’s middags naar een theater/dans voorstelling geweest van een Masai groep in Nairobi. Was wel leuk om te zien maar het theater kon je vergelijken met gemeenschapscentrum Den Dullaert in Hulst voor de verbouwing. Totaal geen sfeer dus.

Zondag 12 oktober, voelde ik me niet helemaal fit, dus ik besloot maar thuis te blijven en zoveel mogelijk onder de wollen deken in mijn bed. Gelukkig voelde ik me ’s avonds weer beter.

Het hele weekend hadden we weer geen elektriciteit en sinds vrijdag was het dag en nacht gaan regenen en erg koud. In het huis was het erg kil en vochtig.

Omdat we het weer eigenlijk beu waren, er meer geen elektriciteit was dan wel, en omdat James en Daniela morgen (maandag 14 okt) vertrekken naar de Masai Mara, besloten Carla en ik om ook dinsdag al naar de Masai Camp in de bush te vertrekken in plaats van a.s. zondag 20 okt.

Maandag ochtend hebben we dus aan Nila (onze project manager) doorgegeven dat dit onze laatste dag zou zijn in Limuru. Betekende dus ook dat ik afscheid moest nemen van mijn lieve kindjes. Ik begon moedig met “goodbye”, “I love you” en “I will miss you” maar toen kreeg ik het toch even te zwaar.

Het was een geweldige ervaring, welke is nooit meer zal vergeten.


Asante Sana lieve kindjes.

Kwaheri Limuru

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!