leslie-kenia.reismee.nl

We4Kenya

Dinsdag 15 oktober dus vertrokken naar de Masai in de bush. Adres en plaatsnaam onbekend. Als je het adres opzoekt op internet staat er:

When you come from Nairobi you take the Nairobi-Mombassa road. Then at a town called Emali you turn right toward the side of Tanzania, a town called Loitokitok. From Emali its like 45 min drive until the place Isineti. At Isineti turn right towards “Namelok” again and from this point it will be Sandy Road(Check/Follow the Sign post “Namelok”). Follow the Sandy road until a T crossing, go right and follow the fence until you arrive by the Namelok Secondary school. After the fence, keep left until you meet our camp after Driving for some minutes.

Het was een rit van 5 tot 6 uur langs vele dorpjes, kraampjes langs de weg, kleurrijke mensen op straat en we hebben een bus gezien met levende kippen, vastgebonden op het dak.
Alles kan en mag hier. Voor ons echt onvoorstelbaar.
Onderweg gestopt voor een lunch in een restaurant en op een gegeven moment zijn we langs de kant van de weg gestopt, uitgestapt om naar de giraffen te kijken. Liepen daar gewoon rond op enkele meters van de snelweg.

De chauffeur, Dickson, een echte Masai heeft ons veel uitgelegd over de Masai stam, de cultuur en hun tradities.

En…….toen kwamen we aan in ons kamp. Inderdaad midden in de bush, omringd door giraffen, leeuwen, olifanten en noem maar op. Een stukje land, met een aantal tenten en cottages. Plek voor 20 mensen. Uitzicht op de Kilimanjaro (slechts 30 minuten rijden).
Het is hier zo mooi, zo rustig, puur natuur, een sprookje, bijna om emotioneel van te worden.

Hakuna Matata is hier erg op zijn plaats.
Internet werkt maar af en toe dus kunnen we ook een beetje afkicken van ons telefoon gebruik.

Het project We4Kenya is opgezet door Wilson, een Masai krijger, en zijn Nederlandse vrouw Evelien.

Evelien is op dit moment met haar dochtertje en zoontje in Nederland. Dus haar gaan we niet ontmoeten. De jongens die hier werken dragen de traditionele kleding. Mooi en kleurrijk.

Iedereen is erg vriendelijk en behulpzaam.

En het weer ……. 30 graden jippie.

Na het installeren in onze cottage en na het avondeten hebben we met zijn allen (de mensen van het camp en alle gasten) tot een uurtje of 10 ’s avonds rond het kampvuur gezeten. Het was genieten.

Zo benieuwd wat we nog meer gaan beleven de komende dagen.